Finns inte Instabox med som fraktalternativ?

Inga problem, använd din Instadress!

I nätbutker som ännu inte har Instabox som fraktalternativ kan du använda en personlig virtuell adress - din instadress - som du får när du skapar ett konto i vår mobilapp.

Handla som vanligt, men fyll i din instadress istället för din egen adress. Handlar du på det sättet går det inte snabbare än vanligt, men du får ditt paket i din valda Instabox och du kan följa ditt paket. Det kostar ingenting och funkar i de flesta nätbutiker.

Hur fungerar det:

Ladda ned vår app och i menyn hittar du din Instadress

För att se din Instadress måste du ladda ner vår app. Du kan du ladda ner appen för Apple här och Android här.

När du har laddat ner appen hittar du din unika Instadress under menyn. Adressen gör att paketet först går till vårt lager i Hägersten. När vi sedan har paketet på plats kör vi ut det så snabbt vi kan till din valda Instabox.

Handla som vanligt - men i kassan skriver du in din Instadress
Var noga när du fyller i alla uppgifter – varje del har ett syfte
  • Namnet innehåller en unik kod som är personlig för dig.
  • E-posten gör att vi vet när paketet är på väg och kan skapa ett ärende åt dig – vi vidarebefordrar förstås alla mail till dig också.
  • SMS-numret gör att vi får dina aviseringar och kan hämta ut ditt paket.
Fyll inte i ditt namn eller personnummer. Då kan vi få problem att få ut ditt paket.
Ha koll på ditt ärende och hämta ut paketet med en PIN-kod du får på SMS
Inom ett dygn dyker ditt ärende upp på appen då kan du:
  • Namnge ditt ärende och kolla statusen för ditt paket.
  • Välja eller byta uthämtningsställe - har du använt oss innan kommer paketet automatiskt hamna i den box du använde senast.

När paketet är framme skickas en PIN-kod till dig på SMS.